Menu

Spacerkiem po Sandomierzu...

24 maja 2016 r. o godzinie 8.00 wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Wszystkim towarzyszył dobry humor oraz nadzieja na wspaniałą pogodę. Pogoda nie zawiodła. Słońce wzbudziło w nas „apetyt” na niesamowitą przygodę. I tak też było.

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od wejścia na Bramę Opatowską. Z tej gotyckiej bramy, z platformy widokowej roztacza się piękna panorama miasta i okolicy.  Następnie zwiedzaliśmy: Stare Miasto, dziedziniec zamkowy z zamkiem oraz ratusz, Rynek, zabytkowe kamieniczki, maszerowaliśmy po wzgórzu staromiejskim, obok Collegium Gostomianum i Domu Długosza, oraz  przeszliśmy uchem igielnym.

Dużą uwagę skupiła na nas Zbrojownia Rycerska, w której mogliśmy zobaczyć, ale i również poczuć się jak prawdziwi rycerze i księżniczki przymierzając stroje. Idąc dalej dotarliśmy do Podziemnej Trasy Turystycznej.Podziemia w Sandomierzu lub lochy w Sandomierzuto system dawnych piwnic, w których kupcy sandomierscy składowali towary handlowe. Sandomierskie lochy owiane są legendami. Najsłynniejsza mówi o Halinie Krępiance, która została zasypana wraz z Tatarami w tajemnych korytarzach. Następnie wąwozem Królowej Jadwigi udaliśmy się do ostatniego punktu programu, którym był rejs statkiem po Wiśle. Płynąc w górę rzeki podziwialiśmy przyrodę i zachodnią część Starego Miasta.  Zmęczeni udaliśmy się na obiad oraz pyszne lody. Wszyscy żałowali tylko, że nie spotkaliśmy słynnego Ojca Mateusza jednakże zdjęcia na Starym Rynku będą najlepszą pamiątką i wspomnieniem na długie lata. W doskonałych nastrojach wróciliśmy z wycieczki, której cel: zdobywanie nowych informacji, zainteresowanie uczniów własnym krajem i jego środowiskiem, tradycją, zabytkami, historią i kulturą, został zrealizowany w stu procentach.

Wyjazd do  Sandomierza zorganizowano dzięki wsparciu finansowemu z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.