Menu

„Bajtle na grubie i karosoli czyli wycieczka na Śląsk”

Koniec roku szkolnego to dla uczniów nie tylko czas na oczekiwanie wymarzonych wakacji, ale także okres wzmożonych wyjazdów na wycieczki szkolne. Tak była także w naszej szkole, kiedy to 10 czerwca wybraliśmy się na dwudniową wyprawę  na Śląsk. Wielu nigdy nie było w tej części Polski, chcieliśmy więc znaleźć tam miejsca, które warto zwiedzić.
Już o  6 rano wszyscy w doskonałych humorach wyruszyli w drogę. Pierwszym punktem wycieczki był pobyt w wesołym miasteczku znajdującym się na terenie rozległego Parku Śląskiego.

Chorzowski lunapark oferuje wiele fantastycznych atrakcji. Przy wejściu  podzieliliśmy się na mniejsze grupy, aby efektywnie korzystać z oferowanych atrakcji. Dzieci były zachwycone, korzystały z niektórych po kilka razy. Były na karuzelach: Apollo 2000, Diabelskim Młynie, Balerinie, na helikopterach, parasolkach, łabędziach, Sky Flyer, Top Scan. Jeździły w Scoterniach, samochodzikach i dużych samolotach. Zjeżdżały także łodzią  z wysokiej zjeżdżalni. Tylko najodważniejsi  zdecydowali się na zjazd ekstremalną kolejką „TORNADO”.
            Na terenie miasteczka są liczne kawiarenki, sklepiki. Był czas na lody i odpoczynek.  Uczniowie spędzili tu fantastyczne chwile, a około godz 17 00 zmęczeni, ale niezwykle szczęśliwi wyruszyliśmy do Gliwic, gdzie w schronisku „Ślązaczek” mieliśmy zarezerwowany nocleg. Po zakwaterowaniu był czas na posiłek, a następnie wypoczynek, w czasie którego uczniowie w ramach profilaktyki uczestniczyli w zajęciach z cyklu „Poznaj swoje emocje”.
            Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od zwiedzania kopalni „GUIDO”  w Zabrzu. To zabytkowa, stara kopalnia znajdująca się w centrum miasta. Przed zwiedzaniem wszyscy otrzymali ochronne kaski i zaczęła się nasza podziemna przygoda. Do podziemi zjechaliśmy autentycznymi klatkami szybowymi (jednymi z czterech oryginalnych w Europie) a  przewodnik, który zaopiekował się nami od momentu wejścia na teren Kopalni, towarzyszył nam aż do jej opuszczenia, opowiadając ciekawą historię zwiedzanego zabytku.

Następnie był czas na zakup pamiątek, po czym wyruszyliśmy do ostatniego punktu naszej wycieczki jakim było Planetarium Śląskie. To najstarszy i największy tego typu obiekt w Polsce, wyposażony w aparaturę projekcyjną umieszczoną pod 23-metrową kopułą stanowiącą ekran sztucznego nieba.Gdy usiedliśmy w wygodnych  fotelach, a światła zostały zgaszone, nad naszymi głowami zobaczyliśmy gwieździste, bezchmurne niebo. Widok olbrzymiego nieboskłonu wywarł niezapomniane wrażenie na wszystkich uczestnikach, a animacje ukazujące ruch ciał niebieskich wyzwoliły u wielu zainteresowanie kosmosem. Zwiedziliśmy też Obserwatorium, gdzie przez lunetę o 30-centymetrowym obiektywie oglądaliśmy plamy na słońcu.
          Radośni i pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów i czekających na nas stęsknionych rodziców, z jednogłośnym przekonaniem, iż była niezapomniana przygoda.